Q4 står for døren og det er Google heldigvis godt klar over. Dette års Q4 bliver som hvert år - Altafgørende for rigtig mange webshops. Derfor bør man altid udnytte de muligheder Google giver os for at komme foran i køen. Og det vil man gerne, da ifølge Google har søgninger i USA på ord som "Holiday gift ideas" i august allerede oversteget tallene for hele 2020.
Google har givet webshops mulighed for at vise dine fragt- og returretningslinjer direkte i dine annoncer.
Nu kan shoppelystne se, hvornår de forventeligt vil modtage deres 'forhåbentligt' snart bestilte vare, inden de besøger webshoppen. Dette vil give en fordel til de webshops som har fordelagtige leveringtilbud.

Dette ville vises som fx. "Gratis levering indtil fredag d. 24 december" eller "Hent senest d. 24. december"
Google har regnet på det, og i Googles "Shopping" søgemaskine vil øge din CTR med 11% i gennemsnit.
For at opsætte dette skal du konfigurere dine forsendelsesoplysninger korrekt og kontrollere dem i dit produktfeed og Google Merchant Center.
Jeg vil stærkt råde alle webshops at anvende dette - Du kan nedenstående se to billeder med eksempler herpå.

Link til nyhed fra Google
Jeg jeg har lavet en lille guide til opsætningen af dette i Google Merchant Center - Du finder den her: Guide til opsætning af forsendelses og returningspolitik i Google Merchant Center
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til ovenstående, så ring eller skriv endelig!